Škola, jež je odměnou pro děti i rodiče

Zůstaňme v kontaktu Facebook Instagram Newsletter

Základní škola Brno

Přihlaste své dítě do základní školy, v níž se děti učí svým vlastním tempem, učení je baví a naučenému skutečně rozumí.

Jak přistupujeme k vašim dětem

Naprosto individuální přístup

V každé třídě je max. 12 žáků. Ke každému z nich přistupujeme individuálně: nejenom k jejich osobnosti, předpokladům, oborové orientaci či povaze, ale také ve výuce. Každé dítě pracuje svým vlastním tempem na své úrovni. Z výuky si tak každý odnese maximum.

Děti jsou v bezpečném prostředí

Dbáme na to, aby se u nás děti cítily naprosto bezpečně. Našim učitelům mohou plně důvěřovat, a nebát se jim proto cokoliv říct. Žáky netrestáme! Místo toho jim ukazujeme důsledky jejich činů a vedeme je k tomu, aby za ně nesli zodpovědnost.

Kvalitní výukový plán

Každý žák má svůj učební plán, který odpovídá školnímu vzdělávacímu programu v daném ročníku. Učíme tak, aby všichni učivu rozuměli a byli schopni jej používat v praxi. Díky naši učební metodě poskytujeme každému potřebný čas na osvojení učiva.

Vzájemná pomoc žáků a pedagogů

Díky našemu etickému přístupu se na nás děti obracejí s jakýmkoliv problémem. Nabízíme propojené předměty i samostatnou výuku s vyškolenými učiteli. Kvalitní asistenti pedagogů se věnují nadstandardní péči dětem, které to aktuálně potřebují.

Jsme škola zapsaná v rejstříku škol. V rámci výuky plníme státem definované osnovy.

Naše výuková metoda v praxi

Proškolení učitelé dbají na to, aby každý žák správně a plně pochopil aktuální učivo, než postoupí k další učební látce.

Používáme různé metody výuky – od klasické frontální přes skupinovou až po výuku projektovou.

Všichni naši žáci se dostávají na školy, které si vybrali: střední odborné školy, gymnázia, ale i učňovské obory. S dětmi pracujeme tak, aby si vybrali střední školu, která je bude bavit a naplňovat.

Naši absolventi na středních školách často působí např. jako předsedové tříd.

Speciální propojené předměty

Na druhém stupni poskytujeme speciální propojené předměty Člověk a společnostČlověk a příroda. Některé učivo se totiž učí opakovaně ve více předmětech, ale specializovaně.

V reálném světě to ale takto nefunguje. Na Měsíc se nemůžeme dívat jen z přírodovědného hlediska a jindy ze zeměpisného. Proto výuku propojujeme s reálným světem.

Člověk a společnost spojuje občanskou výchovu, dějepis a část zeměpisu orientovanou na lidskou společnost. Člověk a příroda spojuje přírodopis, fyziku, chemii a část zeměpisu týkající se přírodní sféry.


Exkurze, výlety, soustředění a kroužky

V rámci výuky navštěvujeme různá střediska, muzea, galerie,  divadla. Starší žáci chodí i na večerní divadelní představení, a mohou se tak seznámit s operou, baletem i muzikálem.

Jezdíme na školní výlety, školy v přírodě, lyžařské kurzy, mladší žáci chodí do plavání.

Žáci 8. a 9. ročníku jezdí dvakrát ročně na studijní soustředění. To se zaměřuje na český jazyk a matematiku a přípravu na přijímací zkoušky.

Žáci 6. až 9. ročníku mají 1x týdně tzv. studijní seminář, ve kterém se učí samostatně studovat, osvojují si svoje strategie učení a plánují své studijní činnosti tak, aby získali co nejvíce vědomostí a dovedností a vše dotáhli do zdárného konce.

V rámci předmětu Člověk a příroda mají žáci i terénní cvičení. V něm si v reálném světě vyzkouší to, co se naučili ve třídě. Snadno tak propojí teorií s praxí.

Ve druhém stupni žáci absolvují též výuku pracovních činností a to blokově každý měsíc. Každý tak má šanci svou práci pořádně dokončit a vyzkoušet si třeba vaření celého menu, šití na šicím stoji či výrobu ze dřeva nebo jiných materiálů.

V každém pololetí nabízíme také širokou nabídku kroužků pro žáky všech věkových kategorií. Kroužky jsou realizovány v prostorách školy a zajišťují je naši pedagogové nebo externí lektoři.


Kdy máme otevřeno

Vyučování začíná v 8:30. Konec závisí na počtu vyučovacích hodin. Prvňáčci mají 20 hodin týdně, deváťáci 32.

Ranní družina je již od 7:30, odpolední až do 17 hod.

Kolik dětí je ve třídě

V každé třídě máme max. 12 žáků. V případě výchovné výuky můžeme dvě třídy spojit.

Kdo se o děti stará

O děti se stará tým kvalifikovaných učitelů, asistentů a vychovatelů.

Možnost přestupu z jiné školy

Není vaše dítě ve stávající škole spokojené? Nečekejte na pololetí, či konec roku.

Vaše dítě k nám může přestoupit kdykoliv v průběhu celého školního roku.

Jak na to? Nové žáky si vybíráme a děti si vybírají nás.

  1. Nejprve se s vámi i dítětem sejdeme a popovídáme si o vzájemných představách.
  2. Následují dva dny na zkoušku.
  3. A poté se opět sejdeme a dohodneme se na přestupu.

Jak nás hodnotíte

Němečkovi

„Milá školo Basic,

ze všeho nejdříve bychom chtěli poděkovat vám všem, kteří Basic děláte bezpečným a radostným místem pro naše děti. Vážíme si každodenní práce, kterou odvádíte na 100 % a vždy s úsměvem, vytváříte příjemné a bezpečné prostředí pro naše děti, které se do školy těší a učení je pro ně radost. Jsme si vědomi, že to není samozřejmostí a máme zkušenost s jinou školou, kde bylo opravdu „učení – mučení“ pro žáky i rodiče, ale Basic byl naším krokem z toho ven. Děti mají školu rády, učivo zvládají svým tempem díky poctivému a ohleduplnému přístupu vyučujících.

Tímto ještě jednou děkujeme celému týmu Basic. Vážíme si vaší práce, jelikož se podílíte na budoucnosti našich dětí!“

Andrea Lačňáková

„Františkovu výuku v ZŠ Basic celá rodina hodnotíme velmi kladně. Pro všechny je to velký přínos v porovnání s navštěvováním předešlé ZŠ. Zcela se změnil Františkův přístup ke školní docházce a k učení jako takovému. Již to nebere jako „nutné zlo“ a nechodí do školy „přetrpět“.

Do školy se v podstatě těší a především se raduje ze svých úspěchů, které ho motivují k další snaze ke studiu. Začaly se u něj projevovat nové vlastnosti jako je ctižádostivost a snaha dosáhnout lepších výsledků, což jsme u něj dříve ve spojitosti s učením neznali. Jeho velkým cílem je stát se žákem měsíce.

Také doma je poznat velká změna v přístupu k okolí. Z tichého, neprůbojného dítěte se stal častým organizátorem her pro celou rodinu. Zapojuje nás všechny do slovních, písemných nebo početních her a řídí jejich průběh a často určuje celá pravidla. Dbá na to, aby všechna slova byla pochopena, pokud ne, tak vše velmi ochotně vyhledá na internetu. Demonstrace situací a příběhů pomocí předmětů jsou u nás zcela normální a součástí rozhovorů.

Nejvíce se nám líbí jeho zvídavost a zájem o další informace. Získává je z internetu a televize a sám o nich chce dále diskutovat a zajímat se o názory jiných. Přestává se stavět do pozice pasivního účastníka, ale naopak je iniciátorem. A tak jsme ho doposud neznali a nikdy se tak neprojevoval.“

Prostory školy

Prohlédněte si, kde se vaše dítě bude učit, bavit a jíst.

Školné

Zjistěte, jaká je výše školného pro vaše dítě.

Zápis

Zjistěte podrobnosti o tom, jak vaše dítě zapsat do naší základní školy.

Mám zájem o ukázku výuky zdarma

Pošlete nám na sebe kontakt a my se vám ozveme s nabídkou volných termínů pro ukázku výuky v naší základní škole.
Je možné nahlédnout i do naší online výuky.

Sdílejte stránku na sociálních sítích

Dostávejte od nás užitečné informace e-mailem »

Chci e-maily