Základní škola Brno
Přihlaste své dítě do základní školy, v níž se děti učí svým vlastním tempem, učení je baví a naučenému skutečně rozumí.
Přihlaste své dítě do základní školy, v níž se děti učí svým vlastním tempem, učení je baví a naučenému skutečně rozumí.
Naší školou prošly stovky dětí a řešili jsme tisíce situací. Náš přístup jsme díky tomu vyladili do podoby, která skutečně funguje.
Žádné stresující přestupy mezi stupni! V jedné škole, ve známém prostředí, s přístupem, jemuž rozumí, a s učiteli, kterým důvěřuje.
Máme čas věnovat se každému individuálně. Učitel vidí, když dítě něčemu nerozumí a potřebuje víc času. Nebo už má hotovo a chce pokračovat dál.
Pokud dítě cítí, že něco není v pořádku ve výuce, v chování spolužáků nebo učitelů, nebo jsou ve škole nevyřešené problémy, zaměstná to jeho pozornost. Učení se pak přesouvá na druhou kolej. Proto je pro nás na prvním místě vytvoření bezpečného prostředí. Děti u nás tráví velkou část dne a dobrá atmosféra je pro ně klíčová. A tím pádem i pro nás.
Sledujeme a klademe důraz na výkony žáků. Každý má svůj vzdělávací plán, podle něhož postupuje. Značí si, co už zvládl, a neustále ví, kolik toho má do konce roku ještě zvládnout. Každý postupuje svým tempem, ale všichni směřují k plnému zvládnutí učiva.
Máme k dispozici studijní centrum, kde se učitelé věnují dětem individuálně – vysvětlí, procvičí a proberou s nimi potřebnou látku vlastním tempem. Využíváme ho i pro nadané žáky, kteří jsou výrazně napřed a potřebují učivo na jejich úrovni. Pokud žák dokončí ročníkové učivo, dostane plán z dalšího ročníku. Nikoho nebrzdíme, ale ani na nikoho nespěcháme.
V semináři se žáci učí samostatně studovat – den si naplánují a rozvrhnou sami. Věnují se učivu, jež vnímají jako prioritní, nebo které potřebují dohnat. Studují způsobem, jenž jim vyhovuje – ve dvojici, o samotě, vizuálně s podtrhováním nebo přeříkáváním. Objevují tak svoji studijní strategii a poznávají sami sebe. Na konci pak hodnotí výsledky svého studia. Tím se naučí zodpovědnosti za své vzdělávání.




Děti v naší škole se naučí fungovat ne jen mezi vrstevníky, ale především v reálné společnosti.
Ve škole sedí děti podle roku narození. V reálném životě ale budou pracovat s lidmi mladšími, staršími, zkušenějšími i začátečníky. A právě na to je připravujeme. Promíchávání kolektivů používáme od mateřské školky.
Děti se díky spolupráci napříč věkovými skupinami naučí nebát se komunikovat s kýmkoli. Ať už jde o staršího kolegu v práci nebo o někoho, koho zaučují. Často tak objeví talenty, které se v běžné výuce neprojeví – vůdcovství, empatii, schopnost spolupracovat.
Mladší vidí, jak pracují starší, zbavují se ostychu a učí se, že i oni můžou přinést dobré nápady. Starší přebírají zodpovědnost a objevují v sobě sociální dovednosti. Učí se nabízet pomoc, pečovat o druhé a hodnotit mladší tak, aby je podpořili.




Když dítě narazí na problém (ve škole, ve vztazích, v osobním životě), má se na koho obrátit. Máme speciálního poradce, jenž pomáhá dětem orientovat se v mezilidských vztazích a podporuje jejich osobnostní růst.
Děti vedeme k tomu, že i chybu ve vztazích, nebo osobní selhání nemusejí skrývat. Ale naopak s takovou situací mohou pracovat a vyřešit ji.
Když vznikne konflikt nebo problém, nevnucujeme dětem řešení shora. Vyslechneme obě strany a necháme je o situaci přemýšlet. Vedeme je k hledání vlastního řešení, za něž pak dokážou převzít zodpovědnost.
Výsledek: Děti se nebojí problémů a umí je řešit. Což je dovednost, kterou budou potřebovat celý život.
I když má každý ročník stanovený studijní plán, každý žák má svůj plán individualizovaný s ohledem na jeho potřeby a potenciál. Ve třídě se tak každý věnuje učivu podle své úrovně.
Rychlejší žáci postupují ve studiu dál, nebo individuálně se školním asistentem. Pomalejší mají čas na důkladné pochopení učiva. Nikdo se nenudí a nikdo neztrácí půdu pod nohama.
Důraz klademe nejen na vědomosti, ale zejména na rozvoj dovedností pro život – komunikaci, překonávání překážek, sociální a prezentační dovednosti a osobnostní růst.
V praxi využíváme naši studijní metodu, projektové vyučování, prvky kritického myšlení, Hejného matematiku, analyticko-syntetickou metodu čtení, speciální propojené předměty a studijní semináře.
Na 2. stupni máme speciální propojené předměty. Tyto předměty odrážejí realitu skutečného života.
Podporujeme myšlení v souvislostech a využití naučeného v každodenní praxi. Neučíme izolovaná fakta, ale učíme děti dívat se na fakta – a tím i na život – v souvislostech. Teoretické znalosti se tak naučí prakticky využívat.
Například předmět Člověk a společnost spojuje občanskou výchovu, dějepis a část zeměpisu orientovanou na lidskou společnost. Člověk a příroda spojuje přírodopis, fyziku, chemii a část zeměpisu týkající se přírodní sféry.
Děti od 1. třídy naposlouchají angličtinu se správným přízvukem, rozvíjí porozumění mluvenému jazyku a hlavně se nebojí anglicky mluvit. Rodilý mluvčí je přiměje vyjádřit své myšlenky a reagovat v běžných situacích.
Výuka je zaměřená především na konverzaci. Probíráme témata ze školního vzdělávacího programu i běžné situace, v nichž se děti potřebují vyjádřit anglicky. Tak se naučí jazyk skutečně používat v reálném životě.
Angličtinu máme posílenou dalšími hodinami pro skupiny rozdělené podle úrovně napříč ročníky. Nadaní žáci tak mohou prohlubovat své znalosti, zatímco ostatní postupují svým tempem.
Když se děti věnují informatice v delších časových blocích, stihnou probrat a dokončit celé téma.
Pokrýváme celý rámcový vzdělávací program. Každé téma začíná teoretickým úvodem, pak následují dílčí úkoly a končíme kompletním projektem.
Děti si například sestaví pomůcku (robota), naprogramují ji a zkouší použití v praxi. Třeba v rámci kódování a šifrování zkoušejí morseovu abecedu, kódy převádějí pomocí lego kostek a tím robota naprogramují k logické posloupnosti činností.
Vyučujeme každý měsíc:
Do výuky zapojujeme externí odborníky a technologie, které ve školách nejsou běžně dostupné. Děti tak vidí potenciál využití IT technologií a jejich propojení s tím, co samy používají v běžném životě. Díky tomu je pro ně výuka velmi atraktivní.




V rámci výuky navštěvujeme různá střediska, muzea, galerie, divadla. Starší žáci chodí i na večerní divadelní představení, a mohou se tak seznámit s operou, baletem i muzikálem.
Jezdíme na školní výlety, školy v přírodě, lyžařské kurzy, mladší žáci chodí do plavání.
Žáci 8. a 9. ročníku jezdí dvakrát ročně na studijní soustředění. To se zaměřuje na český jazyk a matematiku a přípravu na přijímací zkoušky.
V rámci předmětu Člověk a příroda mají žáci i terénní cvičení. V něm si v reálném světě vyzkouší to, co se naučili ve třídě. Snadno tak propojí teorii s praxí.
Na 2. stupni žáci absolvují výuku pracovních činností. A to blokově každý měsíc. Každý tak má šanci svou práci pořádně dokončit a vyzkoušet si třeba vaření celého menu, šití na šicím stoji či výrobu ze dřeva nebo jiných materiálů.
V každém pololetí nabízíme také širokou nabídku kroužků pro žáky všech věkových kategorií. Kroužky se konají v prostorách školy a zajišťují je naši pedagogové nebo externí lektoři.




Vyučování začíná v 8:30. Konec závisí na počtu vyučovacích hodin. Prvňáčci mají 20 hodin týdně, deváťáci 32.
Ranní družina je již od 7:30. Odpolední až do 17 hod.
V každé třídě máme max. 12 žáků.
V případě výchovné výuky můžeme dvě třídy spojit.
O děti se stará tým kvalifikovaných učitelů, asistentů a vychovatelů.




Není vaše dítě ve stávající škole spokojené? Nečekejte na pololetí, či konec roku.
Vaše dítě k nám může přestoupit kdykoliv v průběhu celého školního roku.
Jak na to? Nové žáky si vybíráme a děti si vybírají nás.
Nechejte nám na sebe kontakt a my se vám ozveme, abychom se domluvili na vhodném termínu návštěvy.
Prohlédněte si, kde se vaše dítě bude učit a bavit.
Projděte si časové uspořádání výukového dne na základní škole.
Zjistěte vše důležité o naší skvělé školní družině.
Podívejte se, jak se vaše dítě u nás dobře a zdravě nají.
Zjistěte, jaká je výše ročního školného pro vaše dítě.
Zjistěte, jak vaše dítě zapsat do naší základní školy.
Pošlete nám na sebe kontakt a my se vám sami ozveme s dalšími informacemi.
© Základní škola a mateřská škola Basic, o.p.s. | ochrana osobních udajů | cookies
Design: Moreandless | Web: MD webdesign