Studijní centrum

Základní škola Brno

Přihlaste své dítě do základní školy, v níž se děti učí svým vlastním tempem, učení je baví a naučenému skutečně rozumí.

Zjistěte více

Proč si vybrat základní školu Basic

Zkušenosti od roku 2009

Naší školou prošly stovky dětí a řešili jsme tisíce situací. Náš přístup jsme díky tomu vyladili do podoby, která skutečně funguje.

Máme všech 9 ročníků

Žádné stresující přestupy mezi stupni! V jedné škole, ve známém prostředí, s přístupem, jemuž rozumí, a s učiteli, kterým důvěřuje.

Jen 12 dětí ve třídě  

Máme čas věnovat se každému individuálně. Učitel vidí, když dítě něčemu nerozumí a potřebuje víc času. Nebo už má hotovo a chce pokračovat dál.

V čem je náš přístup jiný

Děti jsou v bezpečném prostředí

Pokud dítě cítí, že něco není v pořádku ve výuce, v chování spolužáků nebo učitelů, nebo jsou ve škole nevyřešené problémy, zaměstná to jeho pozornost. Učení se pak přesouvá na druhou kolej. Proto je pro nás na prvním místě vytvoření bezpečného prostředí. Děti u nás tráví velkou část dne a dobrá atmosféra je pro ně klíčová. A tím pádem i pro nás.

Individuální přístup

Sledujeme a klademe důraz na výkony žáků. Každý má svůj vzdělávací plán, podle něhož postupuje. Značí si, co už zvládl, a neustále ví, kolik toho má do konce roku ještě zvládnout. Každý postupuje svým tempem, ale všichni směřují k plnému zvládnutí učiva.

Studijní centrum pro individuální výuku

Máme k dispozici studijní centrum, kde se učitelé věnují dětem individuálně – vysvětlí, procvičí a proberou s nimi potřebnou látku vlastním tempem. Využíváme ho i pro nadané žáky, kteří jsou výrazně napřed a potřebují učivo na jejich úrovni. Pokud žák dokončí ročníkové učivo, dostane plán z dalšího ročníku. Nikoho nebrzdíme, ale ani na nikoho nespěcháme.

Studijní seminář vede k zodpovědnosti

V semináři se žáci učí samostatně studovat – den si naplánují a rozvrhnou sami. Věnují se učivu, jež vnímají jako prioritní, nebo které potřebují dohnat. Studují způsobem, jenž jim vyhovuje – ve dvojici, o samotě, vizuálně s podtrhováním nebo přeříkáváním. Objevují tak svoji studijní strategii a poznávají sami sebe. Na konci pak hodnotí výsledky svého studia. Tím se naučí zodpovědnosti za své vzdělávání.

Jak pracujeme s kolektivem: míchání věkových skupin

Děti v naší škole se naučí fungovat ne jen mezi vrstevníky, ale především v reálné společnosti.

Život nefunguje po ročnících

Ve škole sedí děti podle roku narození. V reálném životě ale budou pracovat s lidmi mladšími, staršími, zkušenějšími i začátečníky. A právě na to je připravujeme. Promíchávání kolektivů používáme od mateřské školky.

Sebevědomí v reálném světě

Děti se díky spolupráci napříč věkovými skupinami naučí nebát se komunikovat s kýmkoli. Ať už jde o staršího kolegu v práci nebo o někoho, koho zaučují. Často tak objeví talenty, které se v běžné výuce neprojeví – vůdcovství, empatii, schopnost spolupracovat.

Komunikace je základ všeho

Mladší vidí, jak pracují starší, zbavují se ostychu a učí se, že i oni můžou přinést dobré nápady. Starší přebírají zodpovědnost a objevují v sobě sociální dovednosti. Učí se nabízet pomoc, pečovat o druhé a hodnotit mladší tak, aby je podpořili.

Problémy neřešíme zavíráním očí, ale otevřenou komunikací

Speciální poradce pro osobní záležitosti

Když dítě narazí na problém (ve škole, ve vztazích, v osobním životě), má se na koho obrátit. Máme speciálního poradce, jenž pomáhá dětem orientovat se v mezilidských vztazích a podporuje jejich osobnostní růst.

Děti vedeme k tomu, že i chybu ve vztazích, nebo osobní selhání nemusejí skrývat. Ale naopak s takovou situací mohou pracovat a vyřešit ji.

Speciální poradce pro osobní záležitosti: základní škola Basic Brno
Nerozhodujeme za děti, ale učíme je rozhodovat se: základní škola Basic Brno

Nerozhodujeme za děti, ale učíme je rozhodovat se

Když vznikne konflikt nebo problém, nevnucujeme dětem řešení shora. Vyslechneme obě strany a necháme je o situaci přemýšlet. Vedeme je k hledání vlastního řešení, za něž pak dokážou převzít zodpovědnost.

Výsledek: Děti se nebojí problémů a umí je řešit. Což je dovednost, kterou budou potřebovat celý život.

3 nejdůležitější principy naší výukové metody

Individuální studijní plány

I když má každý ročník stanovený studijní plán, každý žák má svůj plán individualizovaný s ohledem na jeho potřeby a potenciál. Ve třídě se tak každý věnuje učivu podle své úrovně.

Práce vlastním tempem

Rychlejší žáci postupují ve studiu dál, nebo individuálně se školním asistentem. Pomalejší mají čas na důkladné pochopení učiva. Nikdo se nenudí a nikdo neztrácí půdu pod nohama.

Dovednosti pro život

Důraz klademe nejen na vědomosti, ale zejména na rozvoj dovedností pro život – komunikaci, překonávání překážek, sociální a prezentační dovednosti a osobnostní růst.

V praxi využíváme naši studijní metodu, projektové vyučování, prvky kritického myšlení, Hejného matematiku, analyticko-syntetickou metodu čtení, speciální propojené předměty a studijní semináře.

Jak pracujeme s talenty

  • Každý má talent: Hledáme silnou stránku v každém dítěti. Nejen ty, které se promítnou do známek.
  • Nadání je semínko: Talent potřebuje ke svému růstu správné podmínky – povzbuzení, bezpečí, uznání a výzvy.
  • Učitel jako objevitel: V malých třídách má učitel čas si všimnout, v čem každé dítě vyniká, a dát mu prostor to rozvíjet.
  • Bezpečí a vztahy: Talent se rozvíjí tam, kde se dítě cítí bezpečně, přijímané a nebojí se zkoušet nové věci.
  • Sebevědomé děti: Když dítě pozná své silné stránky, získá sebedůvěru a chuť dál se učit a rozvíjet.

Speciální propojené předměty

Na 2. stupni máme speciální propojené předměty. Tyto předměty odrážejí realitu skutečného života.

Podporujeme myšlení v souvislostech a využití naučeného v každodenní praxi. Neučíme izolovaná fakta, ale učíme děti dívat se na fakta – a tím i na život – v souvislostech. Teoretické znalosti se tak naučí prakticky využívat.

Například předmět Člověk a společnost spojuje občanskou výchovu, dějepis a část zeměpisu orientovanou na lidskou společnost. Člověk a příroda spojuje přírodopis, fyziku, chemii a část zeměpisu týkající se přírodní sféry.

Angličtina s rodilým mluvčím

Děti od 1. třídy naposlouchají angličtinu se správným přízvukem, rozvíjí porozumění mluvenému jazyku a hlavně se nebojí anglicky mluvit. Rodilý mluvčí je přiměje vyjádřit své myšlenky a reagovat v běžných situacích.

Výuka je zaměřená především na konverzaci. Probíráme témata ze školního vzdělávacího programu i běžné situace, v nichž se děti potřebují vyjádřit anglicky. Tak se naučí jazyk skutečně používat v reálném životě.

Angličtinu máme posílenou dalšími hodinami pro skupiny rozdělené podle úrovně napříč ročníky. Nadaní žáci tak mohou prohlubovat své znalosti, zatímco ostatní postupují svým tempem.


Výuka informatiky v projektových blocích

Bloková výuka funguje lépe

Když se děti věnují informatice v delších časových blocích, stihnou probrat a dokončit celé téma.

  • Soustředí se na jeden úkol bez přerušení.
  • Obsáhnou teoreticky i prakticky celé téma na úrovni jejich věku.
  • Učí se zábavnou formou, a zvládnou tak lépe i složitá témata.

Co výuka obsahuje

Pokrýváme celý rámcový vzdělávací program. Každé téma začíná teoretickým úvodem, pak následují dílčí úkoly a končíme kompletním projektem.

Děti si například sestaví pomůcku (robota), naprogramují ji a zkouší použití v praxi. Třeba v rámci kódování a šifrování zkoušejí morseovu abecedu, kódy převádějí pomocí lego kostek a tím robota naprogramují k logické posloupnosti činností.

Jak často a kdo vyučuje

Vyučujeme každý měsíc:

  • 1x 4hodinový blok
  • 2x 2hodinový blok

Do výuky zapojujeme externí odborníky a technologie, které ve školách nejsou běžně dostupné. Děti tak vidí potenciál využití IT technologií a jejich propojení s tím, co samy používají v běžném životě. Díky tomu je pro ně výuka velmi atraktivní.

Exkurze, výlety, soustředění a kroužky

V rámci výuky navštěvujeme různá střediska, muzea, galerie, divadla. Starší žáci chodí i na večerní divadelní představení, a mohou se tak seznámit s operou, baletem i muzikálem.

Jezdíme na školní výlety, školy v přírodě, lyžařské kurzy, mladší žáci chodí do plavání.

Žáci 8. a 9. ročníku jezdí dvakrát ročně na studijní soustředění. To se zaměřuje na český jazyk a matematiku a přípravu na přijímací zkoušky.

V rámci předmětu Člověk a příroda mají žáci i terénní cvičení. V něm si v reálném světě vyzkouší to, co se naučili ve třídě. Snadno tak propojí teorii s praxí.

Na 2. stupni žáci absolvují výuku pracovních činností. A to blokově každý měsíc. Každý tak má šanci svou práci pořádně dokončit a vyzkoušet si třeba vaření celého menu, šití na šicím stoji či výrobu ze dřeva nebo jiných materiálů.

V každém pololetí nabízíme také širokou nabídku kroužků pro žáky všech věkových kategorií. Kroužky se konají v prostorách školy a zajišťují je naši pedagogové nebo externí lektoři.

Kdy máme otevřeno

Vyučování začíná v 8:30. Konec závisí na počtu vyučovacích hodin. Prvňáčci mají 20 hodin týdně, deváťáci 32.

Ranní družina je již od 7:30. Odpolední až do 17 hod.

Kolik dětí je ve třídě

V každé třídě máme max. 12 žáků.

V případě výchovné výuky můžeme dvě třídy spojit.

Kdo se o děti stará

O děti se stará tým kvalifikovaných učitelů, asistentů a vychovatelů.

Kdo je náš absolvent

  • Ví, kam směřuje: Vybírá si střední školu podle svých zájmů a talentů a běžně se na ni dostává.
  • Umí komunikovat a řešit problémy: Otevře konverzaci, naslouchá a dotáhne řešení do konce.
  • Zná své silné stránky: Ví, v čem je dobrý, a má plán, jak to dál rozvíjet a využít.
  • Má rád učení: Umí se učit samostatně, naplánovat si studium a rozpoznat, kdy potřebuje pomoc.
  • Bere zodpovědnost: Ví, že výsledky závisí na něm, dodržuje slovo a zlepšuje své okolí.
  • Rozvíjí se: Poznává sám sebe a aktivně pracuje na tom, aby byl každý den lepší.


Možnost přestupu z jiné školy

Není vaše dítě ve stávající škole spokojené? Nečekejte na pololetí, či konec roku.

Vaše dítě k nám může přestoupit kdykoliv v průběhu celého školního roku.

Jak na to? Nové žáky si vybíráme a děti si vybírají nás.

  1. Nejprve se s vámi i dítětem sejdeme a popovídáme si o vzájemných představách.
  2. Následují dva dny na zkoušku.
  3. A poté se opět sejdeme a dohodneme se na přestupu.

Naši školu vám rádi ukážeme

Nechejte nám na sebe kontakt a my se vám ozveme, abychom se domluvili na vhodném termínu návštěvy.

Jak nás hodnotíte

Prostory školy

Prohlédněte si, kde se vaše dítě bude učit a bavit.

Průběh dne

Projděte si časové uspořádání výukového dne na základní škole.

Školní družina

Zjistěte vše důležité o naší skvělé školní družině.

Strava

Podívejte se, jak se vaše dítě u nás dobře a zdravě nají.

Školné

Zjistěte, jaká je výše ročního školného pro vaše dítě.

Zápis

Zjistěte, jak vaše dítě zapsat do naší základní školy.

Mám zájem o základní školu Basic

Pošlete nám na sebe kontakt a my se vám sami ozveme s dalšími informacemi.

Zajímá vás dění ze školy?

Odesláním souhlasíte se zpracováním vaší emailové adresy. Zjistěte více »

© Základní škola a mateřská škola Basic, o.p.s. | ochrana osobních udajů | cookies

Design: Moreandless | Web: MD webdesign